Λίστα Επιμορφωτικών Σεμιναρίων

Στα πλαίσια του Προγράμματος προσφέρονται προς τους Εκπαιδευτικούς πυρήνες διάφορα προγράμματα επιμόρφωσης για τη δική τους επαγγελματική ανάπτυξη. Δήλωση εγγραφής μπορούν να κάνουν μόνο οι Εκπαιδευτικοί Πυρήνες.  

Στην πιο κάτω λίστα μπορείτε να δείτε περισσότερες πληροφορίες για τα προγράμματα επιμόρφωσης που έχουν προγραμματιστεί κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2016-2017, με χρονολογική σειρά.

Προηγούμενα Σεμινάρια

Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, διοργανώνει για δωδέκατη συνεχόμενη χρονιά την ετήσια Ημερίδα με θέμα την ενσωμάτωση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.) στη μαθησιακή διαδικασία. Η Ημερίδα θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 15 Ιουνίου από τις 8:30 μέχρι τις 13:00 μ.μ. στο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Φιλοξενία στη Λευκωσία. Η Ημερίδα απευθύνεται σε μαθητές, εκπαιδευτικούς, διευθυντές καθώς και στους επιθεωρητές των σχολείων που συμμετέχουν στα ακόλουθα Προγράμματα του Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας: Πρόγραμμα Καινοτόμων Σχολείων και Εκπαιδευτικών Πυρήνων για την Ενσωμάτωση των Τ.Π.Ε. στη Μαθησιακή Διαδικασία εντός της Σχολικής Μονάδας Πρόγραμμα Ασφαλές Σχολείο για το Διαδίκτυο Πρόγραμμα Μικροί Εκπαιδευτές για το Διαδίκτυο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα ATS2020: Assessment of Transversal Skills 2020 Κατά τη διάρκεια της Ημερίδας οι εκπαιδευτικοί και μαθητές από τα σχολεία που συμμετέχουν στα εν λόγω προγράμματα θα παρουσιάσουν, στην Έκθεση Αφίσας (poster session), τις εργασίες και καλές πρακτικές τους μέσα από δράσεις και εφαρμογές που υλοποίησαν κατά τη διάρκεια της τρέχουσας σχολικής χρονιάς. Η συμμετοχή στην Ημερίδα είναι δωρεάν. Στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές/τριες θα δοθούν οι πιστοποιήσεις επιτυχούς συμμετοχής και ολοκλήρωσης των τριών εντόπιων Προγραμμάτων. Σε κάθε σχολείο θα δοθεί επίσης αντίστοιχη πλακέτα πιστοποίησης για τη συμμετοχή του. Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα της Ημερίδας: http://www.pi.ac.cy/imeridaTPE2017

Tο εν λόγω εισαγωγικό σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα "Καινοτόμα Σχολεία και Εκπαιδευτικοί Πυρήνες" του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Εισηγητής: Χρίστος Ρουσιάς, Λειτουργός Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας roushias.ch@cyearn.pi.ac.cy    Δομή Σεμιναρίου: Εικονική πραγματικότητα και εκπαίδευση Σύντομη εισαγωγή Εικονικές Εξερευνήσεις της Google Περιγραφή Ποιες δυνατότητες μας προσφέρουν; Τι χρειαζόμαστε για να τις εφαρμόσουμε; Ας ταξιδέψουμε εικονικά! (δοκιμή από τους συμμετέχοντες) Πρώτες δοκιμαστικές εφαρμογές σε Καινοτόμα Σχολεία στην Κύπρο Σύντομες παρουσιάσεις από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς   Δημοτικό Σχολείο Δάσους Άχνας Εκπαιδευτικοί Πυρήνες: Γιώργος Κωνσταντίνου Ανδρέας Χριστοφόρου Θέκλα Σιημητρά Διδασκαλία Μαθήματος: Θέκλα Σιημητρά Μάθημα: Ελληνικά Ενότητα: Καράβια Ένα γράμμα για την Ιωάννα Δημοτικό Σχολείο Αλαμινού Εκπαιδευτικοί Πυρήνες: Αντώνης Ζαρίντας Κωνσταντίνος Κυριακίδης Διδασκαλία Μαθήματος: Αντώνης Ζαρίντας Μάθημα: Φυσικές Επιστήμες Ενότητα: Το σώμα και η υγεία μας Η κυκλοφορία του αίματος   Θέματα Ενσωμάτωσης στη Διδασκαλία – Μάθηση Συζήτηση – Επόμενα βήματα       Σημείωση: αν είναι δυνατό, παρακαλούνται οι συμμετέχοντες να φέρουν μαζί τους ένα κινητό τηλέφωνο με τα ακόλουθα χαρακτηριστικά: Απαιτούμενα Χαρακτηριστικά Κινητού Τηλεφώνου (mobile phone requirements): Γυροσκόπιο (gyroscope) και επιταχυνσιόμετρο (accelerometer) * Android 4.4 ή πιο πρόσφατο ή iOS 8.0 ή πιο πρόσφατο 1 GB μνήμη RAM * Μπορείτε να ανατρέξετε στα τεχνικά χαρακτηριστικά όπως δίνονται από τον κατασκευαστή του τηλεφώνου σας (είτε από τον Οδηγό Χρήσης είτε από τον ιστότοπο του κατασκευαστή). Εναλλακτικά μπορείτε να ανατρέξετε σε ένα από τους γνωστούς ιστότοπους που διαθέτουν βάσεις δεδομένων με τεχνικά χαρακτηριστικά κινητών τηλεφώνων όπως το http://www.gsmarena.com/ . Επίσης, ένας πολύ απλοϊκός τρόπος να διαπιστώσετε κατά πόσο το κινητό σας τηλέφωνο διαθέτει γυροσκόπιο (gyroscope) και επιταχυνσιόμετρο (accelerometer) είναι να δοκιμάσετε να εγκαταστήσετε την εφαρμογή Google Cardboard (είτε από το Google Play Store είτε από το Apple App Store). Αν η εγκατάσταση γίνει επιτυχώς, σημαίνει ότι το κινητό σας θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο σεμινάριο.   Προτεινόμενα (επιπλέον) Χαρακτηριστικά (Recommended): Μονάδα επεξεργασίας γραφικών (graphics processing unit) (GPU) που να υποστηρίζει 3D viewing Οθόνη υψηλής ανάλυσης 720p ή 1080p  2 GB μνήμης RAM -- 3 GB ή 4 GB θα είναι ακόμη καλύτερα   Σε περίπτωση που δεν διαθέτετε κινητό τηλέφωνο με τα πιο πάνω απαιτούμενα χαρακτηριστικά θα δανειστείτε συσκευή από κάποιο άλλο συμμετέχοντα (κατά τη φάση της δοκιμής).  

Σκοπός αυτών των διαδικτυακών συναντήσεων ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς πυρήνες, είναι ο διαμοιρασμός εμπειριών και καλών πρακτικών, μέσα από σύντομες παρουσιάσεις διάρκειας 15-20 λεπτών. Μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα της συνάντησης καθώς και τον τρόπο σύνδεσης πιο κάτω.

Σκοπός αυτών των διαδικτυακών συναντήσεων ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς πυρήνες, είναι ο διαμοιρασμός εμπειριών και καλών πρακτικών, μέσα από σύντομες παρουσιάσεις διάρκειας 15-20 λεπτών. Μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα της συνάντησης καθώς και τον τρόπο σύνδεσης πιο κάτω.

Το σεμινάριο έχει ως στόχο την αξιοποίηση διαφόρων εφαρμογών ελεύθερης πρόσβασης κατά τη διδακτική πράξη με γνώμονα την ενίσχυση των μαθησιακών αποτελεσμάτων και των δεξιοτήτων των μαθητών. Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς δημοτικής εκπαίδευσης. Το σεμινάριο αυτό έχει προγραμματιστεί από το Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και εντάσσεται στη Σειρά σεμιναρίων με τίτλο «Οι εκπαιδευτικοί μιλούν για το έργο τους». Η δράση οργανώνεται στο πλαίσιο της προσπάθειας δημιουργίας πολλαπλών ευκαιριών επαγγελματικής μάθησης και στοχεύει στη διάχυση της γνώσης και της εμπειρίας των εκπαιδευτικών σε θέματα, τα οποία αντικατοπτρίζουν τα δικά τους ενδιαφέροντα και έχουν αποτελέσει αντικείμενο μελέτης, είτε στο πλαίσιο των μεταπτυχιακών σπουδών τους είτε στο πλαίσιο της καθημερινής εκπαιδευτικής πρακτικής. Παράλληλα, επιδιώκεται η ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των εκπαιδευτικών σε παιδαγωγικής φύσεως θέματα και σε αποτελεσματικές διδακτικές προσεγγίσεις, οι οποίες έχουν εφαρμοστεί στην τάξη. Μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες στη σχετική σελίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Οι εγγραφές για συμμετοχή στα σεμινάρια της Σειράς «Οι εκπαιδευτικοί μιλούν για το έργο τους» αρχίζουν στις 23 Ιανουαρίου 2017 και θα γίνονται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας εγγραφών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου www.pi-eggrafes.ac.cy, στην ενότητα Εξειδικευμένα Σεμινάρια. Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να εγγραφούν μέχρι και 3 μέρες πριν από την ημερομηνία διεξαγωγής του σεμιναρίου.

Η ομάδα Microsoft in Education σας προσκαλεί σε μία ημερίδα γνωριμίας με τις νέες τεχνολογίες στο χώρο της εκπαίδευσης, το Σάββατο στις 18 Φεβρουαρίου 2017 στη Λευκωσία. Κατά τη διάρκεια της ημέρας θα έχετε την ευκαιρία να ανταλλάξετε απόψεις και εμπειρίες με εκπαιδευτικούς που έχουν εντάξει τις τεχνολογίες Microsoft στη διδασκαλία τους (OneNote, Sway, Office Mix κλπ) και να δείτε πώς μπορείτε να αναπτύξετε τόσο τις δικές σας δεξιότητες, όσο και των μαθητών σας. Ενημερωθείτε για το πρόγραμμα Microsoft Innovative Educators και δείτε πώς μπορείτε να πάτε το μάθημά σας ένα βήμα πιο πέρα. Όσοι επιθυμούν να συμμετέχουν, θα πρέπει προηγουμένως να έχουν κάνει εγγραφή!! Στους εκπαιδευτικούς που θα συμμετέχουν θα δοθεί πιστοποιητικό συμμετοχής.

Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, η Microsoft Κύπρου και το Τμήμα Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Κύπρου, προγραμματίζουν στο πλαίσιο της συνεργασίας «Hour of Code στην Κύπρο», εργαστήριο σε εκπαιδευτικούς με πρακτικές αξιοποίησης και εκπαιδευτικό υλικό για την εισαγωγή της αλγοριθμικής σκέψης και προγραμματισμού στο δημοτικό σχολείο. Το εργαστήριο θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη, 6 Δεκεμβρίου 2016, στις 15.00-18:00, και θα μπορούν να παρακολουθήσουν μέχρι και 40 εκπαιδευτικοί. Οι εκπαιδευτικοί που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στο επιμορφωτικό εργαστήριο, θα πρέπει να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους ηλεκτρονικά, μέσω του διαδικτυακού περιβάλλοντος εγγραφών του Π.Ι., στη διεύθυνση www.pi-eggrafes.ac.cy (κάτω από την κατηγορία Εξειδικευμένα σεμινάρια – Εργαστήρια μαθητών - Hour of Code και Επιμορφωτικό εργαστήριο εκπαιδευτικών - Hour of Code), μέχρι και την Τετάρτη, 30 Νοεμβρίου 2016. Οι Εκπαιδευτικοί πυρήνες μπορούν επιπρόσθετα, να δηλώσουν συμμετοχή μέσα από την Ιστοσελίδα του Προγράμματος κάνοντας κλικ στον πιο κάτω σύνδεσμο.

Επιμορφωτικό σεμινάριο για το έργο eSIT4SIP με τίτλο: "Παιδαγωγικά πρότυπα: ένα κλειδί για καλύτερη αξιοποίηση των σχολικών υποδομών Τ.Π.Ε." . Σκοπός και στόχος της συνάντησης είναι η ενημέρωσή για τους σκοπούς και στόχους του και η παρουσίαση της ιστοσελίδας και της βάσης δεδομένων του έργου. Το έργο eSIT4SIP, το οποίο χρηματοδοτήθηκε από το πρόγραμμα Erasmus+ Δράση 2 για 15 σχολεία και 3 πανεπιστήμια στην Γερμανία, Κύπρο και Σουηδία, οικοδομεί μια βάση γνώσης με σχεδιαστικά πρότυπα, υποδομές πληροφοριακών και επικοινωνιακών τεχνολογιών στα σχολεία,και εκπαιδευτικά σενάρια. Αυτό θα βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς στο να δώσουν μια δημιουργικά θετική απάντηση στο ερώτημα: «Μπορώ να κάνω αυτό στο σχολείο μου;», όπου το «αυτό» είναι ένα εκπαιδευτικό πλάνο, το οποίο, αξιοποιώντας τις τεχνολογίες πληροφοριών και επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) και το σύστημα της βάσης γνώσεων, θα βοηθήσει τον εκπαιδευτικό να ανακαλύψει τρόπους εφαρμογής του σεναρίου, με φαινομενικά λιγότερες υποδομές Τ.Π.Ε. Εταίροι του έργου είναι: Συντονιστής: Pedagogische Hochschule Weingarten, Γερμανία Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου Linnaeus University, Σουηδία Διάρκεια: Σεπτέμβριος 2015 - Αύγουστος 2018

Παρουσίαση του επιστημονικού σκέλος του έργου «ΛΟΓΟΜΕΤΡΟ» και αναλυτική παρουσίαση του εργαλείου. Στο πλαίσιο του έργου έχει δημιουργηθεί μια ψηφιακή εφαρμογή ενός νέου εργαλείου αξιολόγησης της γλωσσικής ανάπτυξης στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία. Το εργαλείο απευθύνεται σε ψυχολόγους, εκπαιδευτικούς, λογοθεραπευτές, που με την κατάλληλη επιμόρφωση θα αξιολογούν σύντομα και με ευκολία τις γλωσσικές δεξιότητες παιδιών 4 έως 7 ετών. Περισσότερες πληροφορίες για το έργο ΛΟΓΟΜΕΤΡΟ μπορεί κανείς να λάβει από τον ιστότοπο www.logometro.gr.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
  • FaceBook
  • Twitter
  • YouTube
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
 
Υπουργείο Παιδείας
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο