4ος Παγκύπριος ∆ιαγωνισμός Science on Stage Κύπρος

Η Συντονιστική Επιτροπή Science on Stage Κύπρος, μέλος του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Science on Stage Europe, προκηρύσσει τον 4ο Παγκύπριο Διαγωνισμό Science on Stage Κύπρος. Ο Διαγωνισμός αφορά πρωτότυπες εργασίες στην Επιστήμη-Τεχνολογία-Μαθηματικά από εκπαιδευτικούς της Προδημοτικής, της Δημοτικής και της Μέσης Εκπαίδευσης (Γενική και Τεχνική-Επαγγελματική). Στο πλαίσιο του διαγωνισμού οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί θα παρουσιάσουν τις εργασίες τους οι οποίες και θα αξιολογηθούν. Μέχρι πέντε εκπαιδευτικοί που θα βραβευθούν θα μπορούν να εκπροσωπήσουν με τις εργασίες τους την Κύπρο στο Ευρωπαϊκό Φεστιβάλ Science on Stage Europe, που θα διεξαχθεί στο Debrecen της Ουγγαρίας, μεταξύ 28 Ιουνίου-2 Ιουλίου 2017.
Τα έξοδα μετάβασης και διαμονής των μελών της κυπριακής αποστολής στο ευρωπαϊκό φεστιβάλ καλύπτονται, ως επί το πλείστο, από το Science on Stage Κύπρος και το Science on Stage Europe. Οι εκπαιδευτικοί, που θα συμμετάσχουν στο ευρωπαϊκό φεστιβάλ, συμμετέχουν στα σεμινάρια, τα βιωματικά εργαστήρια και τις άλλες δραστηριότητες που θα πραγματοποιηθούν κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης.
Ο 4ος Παγκύπριος Διαγωνισμός θα διεξαχθεί στη Λευκωσία το Σάββατο 12 Νοεμβρίου 2016. Λεπτομέρειες για το πρόγραμμα και τον χώρο της εκδήλωσης θα ανακοινωθούν αργότερα.
 
Εργασίες
Το συγκεκριμένο θέμα που διερευνούν οι εργασίες που θα υποβληθούν για συμμετοχή στον 4ο Παγκύπριο Διαγωνισμό δεν είναι απαραίτητο να αποτελεί μέρος του αναλυτικού προγράμματος κάποιου συγκεκριμένου μαθήματος. Όμως, οι εργασίες θα πρέπει να μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως διδακτικό υλικό και να προωθούν τη διδασκαλία ενός συγκεκριμένου θέματος ή ενός αριθμού θεμάτων από την επιστήμη-τεχνολογία-μαθηματικά με πρωτότυπο και ενδιαφέροντα τρόπο. Σκοπός των εργασιών θα πρέπει να είναι η ενίσχυση του ενδιαφέροντος των μαθητών για μάθηση στην επιστήμη-τεχνολογία-μαθηματικά. Επιπρόσθετα, οι εργασίες μπορεί να προωθούν τη διαθεματική προσέγγιση στη διδασκαλία των θετικών επιστημών.
Η φύση των εργασιών δεν είναι προκαθορισμένη και μπορεί να πάρουν τη μορφή κατασκευής, μοντέλου, πειράματος, καινοτόμου εκπαιδευτικού υλικού σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή (π.χ. video, προσομοιώσεις, λογισμικό), να περιλαμβάνουν χρήση του διαδικτύου κτλ.
Οι εργασίες είναι καλό να πραγματεύονται ένα αντικείμενο Επιστήμης-Τεχνολογίας- Μαθηματικών με πολύ απλό και εύχρηστο τρόπο, εφαρμόζοντας μια έξυπνη ιδέα στην ανάπτυξη μιας διδακτικής προσέγγισης, μπορεί όμως να εμπεριέχουν και στοιχεία ψηλής τεχνολογίας. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι και οι δύο Κυπριακές εργασίες που βραβεύθηκαν σε ευρωπαϊκό φεστιβάλ Science on Stage Europe (Παναγιώτα Νεοφύτου, 2007 και Αίγλη Δαμιανού-Balkwill, 2013) περιλάμβαναν πολύ απλά στην κατασκευή και χαμηλού κόστους μοντέλα, φτιαγμένα με υλικά που εύκολα μπορεί να προμηθευτεί κάποιος από την αγορά.
Συνιστάται, αλλά δεν αποτελεί προϋπόθεση, οι προτεινόμενες εργασίες να έχουν χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία. Τεκμηριωμένες ενδείξεις, που στηρίζουν την εκπαιδευτική αποτελεσματικότητα της προσέγγισης και προσπάθειες σταδιακής βελτιστοποίησής της μέσω της διδακτικής πρακτικής, θεωρούνται θετικά στοιχεία.
 
Δικαίωμα συμμετοχής στον 4ο Παγκύπριο Διαγωνισμό
Στο διαγωνισμό μπορούν να συμμετάσχουν εκπαιδευτικοί από την Προδημοτική, τη Δημοτική και τη Μέση Εκπαίδευση (Γενική και Τεχνική-Επαγγελματική) οι οποίοι πληρούν τα κριτήρια σε μία από τις ακόλουθες κατηγορίες.
Κατηγορία Α - Ατομικές εργασίες 
Νηπιαγωγοί, δάσκαλοι και καθηγητές Βιολογίας/Φυσιογνωστικών/Γεωγραφίας, Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας και Σχεδιασμού-Τεχνολογίας/Τεχνολογίας που εργάζονται σε δημόσια ή ιδιωτικά σχολεία της Κύπρου (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια, Τεχνικές Σχολές), καθώς και αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί των πιο πάνω επιπέδων εκπαίδευσης και ειδικοτήτων που εργάζονται σε άλλους φορείς της εκπαίδευσης (π.χ. Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου, Πανεπιστήμιο Κύπρου).
Κατηγορία Β - Ομαδικές εργασίες
Ομάδες εκπαιδευτικών καθώς και εκπαιδευτικοί που δούλεψαν με μαθητές. Στην περίπτωση συμμετοχής μαθητών, ο μεγαλύτερος όγκος της εργασίας (σχεδιασμός, ανάπτυξη και εφαρμογή) πρέπει απαραίτητα και αποδεδειγμένα να έχει γίνει από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό ενώ ο ρόλος των μαθητών να περιορίζεται στην παροχή βοήθειας. Οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν σε ομαδικές εργασίες μπορούν να προέρχονται από οποιοδήποτε επίπεδο εκπαίδευσης και ειδικότητα υπό την προϋπόθεση ότι ένα τουλάχιστον μέλος της ομάδας πληροί τα κριτήρια της Κατηγορίας Α.
Στην περίπτωση ομαδικών εργασιών ολόκληρη η ομάδα (εκπαιδευτικοί και μαθητές) μπορεί να συμμετάσχει στην παρουσίαση της εργασίας την ημέρα του 4ου Παγκύπριου Διαγωνισμού. Αν μια ομαδική εργασία βραβευθεί και επιλεγεί για συμμετοχή στον ευρωπαίκό διαγωνισμό, η ομάδα θα εκπροσωπηθεί από ένα/μία μόνο εκπαιδευτικό ο/η οποίος/α θα πρέπει απαραίτητα να πληροί τα κριτήρια της Κατηγορίας Α. Ο εκπρόσωπος κάθε ομαδικής εργασίας ορίζεται κατά την υποβολή της αίτησης για συμμετοχή στον 4ο Παγκύπριο Διαγωνισμό.
 
Περιορισμοί και Διευκρινίσεις

  1. Εργασία που παρουσιάστηκε σε προηγούμενο Παγκύπριο ή Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό του Science on Stage και βραβεύθηκε με Πρώτο Βραβείο δεν μπορεί να συμμετάσχει ξανά στο Διαγωνισμό. Ωστόσο, μπορούν να συμμετάσχουν εργασίες που έχουν λάβει μέρος σε άλλους διαγωνισμούς ή εκπαιδευτικά προγράμματα, είτε έχουν διακριθεί είτε όχι. 

  2. Οποιοσδήποτε εκπαιδευτικός είχε βραβευθεί με Πρώτο Βραβείο σε προηγούμενο Παγκύπριο Διαγωνισμό Science on Stage, δικαιούται να συμμετάσχει με καινούργια εργασία στον 4ο Παγκύπριο Διαγωνισμό Science on Stage Κύπρος και σε περίπτωση βράβευσής του να συμμετάσχει στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό. 

  3. Κάθε εκπαιδευτικός μπορεί να συμμετάσχει στον 4ο Παγκύπριο Διαγωνισμό με όσες εργασίες επιθυμεί (ατομικές ή/και ομαδικές). 

  4. Καμιά εργασία δεν μπορεί να υποβληθεί από εκπαιδευτικό για συμμετοχή στον 4ο Παγκύπριο Διαγωνισμό αν αυτή προέκυψε ως απόρροια εργοδότησης του εκπαιδευτικού για τον σκοπό αυτό (π.χ. ένας αποσπασμένος εκπαιδευτικός, ο οποίος, στο πλαίσιο των καθηκόντων του παράγει συγκεκριμένο έργο). 


 
Διαδικασία συμμετοχής
Όσοι εκπαιδευτικοί ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στον 4ο Παγκύπριο Διαγωνισμό πρέπει να υποβάλουν την αίτησή τους στην Συντονιστική Επιτροπή Science on Stage Κύπρος, το αργότερο μέχρι τις 9 Νοεμβρίου 2016. Στην αίτηση θα πρέπει να περιλαμβάνεται μόνο σύντομη περιγραφή της εργασίας και όχι ολόκληρη η εργασία. Οι αιτήσεις μπορούν να υποβληθούν είτε στην Ελληνική είτε στην Αγγλική γλώσσα. Ωστόσο, επειδή η επίσημη γλώσσα στο ευρωπαϊκό φεστιβάλ είναι η Αγγλική, οι εργασίες που θα βραβευθούν και επομένως θα παρουσιαστούν στο ευρωπαϊκό φεστιβάλ, θα πρέπει να μεταφραστούν, κατά το δυνατόν, στην Αγγλική.
Το Έντυπο Υποβολής Αίτησης Συμμετοχής θα πρέπει να αποσταλεί στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του προγράμματος: scienceonstage@schools.ac.cy. Όλοι οι εκπαιδευτικοί που θα υποβάλουν αίτηση θα λάβουν ηλεκτρονικό μήνυμα ως απόδειξη παραλαβής της αίτησής τους.
 
Διαδικασία αξιολόγησης των εργασιών
Η αξιολόγηση και βαθμολόγηση των εργασιών θα γίνει από ομάδα μελών της Συντονιστικής Επιτροπής Science on Stage Κύπρος. Όσοι θα συμμετάσχουν στο διαγωνισμό θα ενημερωθούν εκ των προτέρων σχετικά με τις λεπτομέρειες της διαδικασίας παρουσίασης, αξιολόγησης και βαθμολόγησης των εργασιών τους.
Οι συνολικές βαθμολογίες και οι βραβεύσεις θα είναι τελεσίδικες χωρίς να υπάρχει δυνατότητα για υποβολή ενστάσεων. Οι αναλυτικές βαθμολογίες των εργασιών, ανά κριτήριο, θα γνωστοποιηθούν στους συμμετέχοντες μετά το τέλος του διαγωνισμού.
 
Κριτήρια αξιολόγησης των εργασιών
Τα κριτήρια αξιολόγησης των εργασιών, που βαθμολογούνται στην κλίμακα 1-5, είναι τα ακόλουθα :

  1. Ο βαθμός πρωτοτυπίας και αυθεντικότητας της εργασίας. Οι εργασίες να αξιοποιούν υλικό που έχει ετοιμάσει ο ίδιος ο εκπαιδευτικός και όχι να στηρίζονται σε υλικό που έχει εξασφαλιστεί από άλλες πηγές (π.χ. έτοιμα λογισμικά που υπάρχουν στην αγορά). 

  2. Η συμβολή της εργασίας στην κατανόηση συγκεκριμένης έννοιας ή συνδυασμού βασικών εννοιών από την επιστήμη-τεχνολογία-μαθηματικά. 

  3. Η προώθηση μέσω της εργασίας της μάθησης με διερώτηση (Inquiry-based learning). 

  4. Ο βαθμός διαδραστικότητας της εργασίας με τους μαθητές. 

  5. Η δυνατότητα αναπαραγωγής και διάχυσης της εργασίας στην εκπαιδευτική κοινότητα (εκπαιδευτικούς ή/και μαθητές). Δηλαδή, κατά πόσο η εργασία έχει 
εύκολη εφαρμογή στην τάξη και είναι χαμηλού κόστους. 

  6. Η ποιότητα και η αισθητική της κατασκευής ή του διδακτικού υλικού. 

  7. Η ποιότητα της παρουσίασης της εργασίας στον Παγκύπριο Διαγωνισμό. 

  8. Κατά πόσο το θέμα που πραγματεύεται η εργασία σχετίζεται άμεσα με την 
καθημερινότητα. 

  9. Η προώθηση μέσω της εργασίας της χρήσης της Τεχνολογίας Πληροφοριών 
και Επικοινωνίας. 

  10. Κατά πόσο η επίδραση της εργασίας είναι διαχρονική. 


 
Επικοινωνία
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον 4ο Παγκύπριο Διαγωνισμό Science on Stage Κύπρος μπορείτε να επικοινωνείτε με τον Εθνικό Συντονιστή του προγράμματος κ. Μιχάλη Χατζημάρκου στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του προγράμματος: scienceonstage@schools.ac.cy .
 

Λέξεις Κλειδιά

παραπληροφόρηση cyberbullying
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
  • FaceBook
  • Twitter
  • YouTube
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
 
Υπουργείο Παιδείας
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο