SELFIE PTK

STARTING POINT.

Self-reflect on your school’s digital capacity with SELFIE and set up a Coordinating team

What does this involve?

During this starting point, you will:

  • Self-reflect on your school’s digital capacity through SELFIE.
  • Receive the SELFIE School Report.
  • Set up the SELFIE PTK School Coordinating Team.

If you have already done SELFIE and have received your SELFIE School Report, you may simply set up your SELFIE PTK School Coordinating Team and move on to the next step.

How do we perform this?

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να αναστοχαστείτε σχετικά με την υφιστάμενη ψηφιακή ικανότητα του σχολείου σας χρησιμοποιώντας το SELFIE[1]. Το SELFIE είναι ένα εύχρηστο, διαδικτυακό εργαλείο αναστοχασμού, το οποίο αναπτύχθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να βοηθήσει τα σχολεία να αντιληφθούν πώς χρησιμοποιούν τις ψηφιακές τεχνολογίες για την υποστήριξη της διδασκαλίας και της μάθησης. Σύμφωνα με τον τρόπο που λειτουργεί το SELFIE, πρέπει:

  • να επιλέξετε ένα άτομο για τον συντονισμό του SELFIE,
  • να εγγράψετε το σχολείο σας στην πλατφόρμα SELFIE,
  • να επιλέξετε τον χρόνο διεξαγωγής της διαδικασίας SELFIE,
  • να προσαρμόσετε τις ερωτήσεις ανάλογα με τις ανάγκες σας (π.χ., επιλέξτε προαιρετικές ερωτήσεις, προσθέστε τις δικές σας ερωτήσεις κ.λπ.),
  • να προσκαλέσετε μαθητές, εκπαιδευτικούς και επικεφαλής σχολείου να συμμετάσχουν στο SELFIE ανώνυμα.

Όταν όλοι οι συμμετέχοντες θα έχουν συμπληρώσει τα ερωτηματολόγια, το SELFIE θα δημιουργήσει μια έκθεση αναφοράς για το σχολείο σας. Αυτή η έκθεση αναφοράς SELFIE του σχολείου θα αποτελέσει τη βάση για το επόμενο βήμα (Step 1). Μπορείτε να βρείτε μια σύντομη περιγραφή του SELFIE και των κύριων τμημάτων που καλύπτει η έκθεση αναφοράς SELFIE here .

Παρόλο που η εργαλειοθήκη SELFIE ΡΤΚ μπορεί να εμπλέξει ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα του σχολείου, είναι καλύτερα να δημιουργηθεί μια ολιγομελής συντονιστική ομάδα, η οποία θα έχει την ευθύνη για την ενεργοποίηση και την επίβλεψη κάθε βήματος. Η Συντονιστική Ομάδα SELFIE ΡΤΚ αναμένεται να περιλαμβάνει επικεφαλής του σχολείου, όπως τον/τη Διευθυντή/Διευθύντρια ή/και Βοηθούς Διευθυντές, τον συντονιστή SELFIE του σχολείου, και άλλα βασικά μέλη του προσωπικού που εμπλέκονται στη διοίκηση/οργάνωση του σχολείου (π.χ. Επικεφαλής Τμήματος στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, συντονιστής ΤΠΕ, εκπαιδευτικός υπεύθυνος για τη σχολική αξιολόγηση, κλπ.). Κατά την επιλογή των μελών της συντονιστικής ομάδας, είναι σημαντικό να λαμβάνεται υπόψη η θετική στάση απέναντι στην αλλαγή και την εισαγωγή καινοτόμων πρακτικών, η προθυμία και δέσμευση για συνεισφορά στην όλη προσπάθεια και η αποδοχή ότι όσο αποτελεσματικά και αν λειτουργεί το σχολείο, χρειάζεται πάντα να αναζητεί τρόπους βελτίωσης.

Συνιστάται επίσης όπως συμπεριληφθούν στην ομάδα εκπρόσωποι των μαθητών (π.χ., μέλη του μαθητικού συμβουλίου/επιτροπής). Η συμπερίληψη και η συμβολή τους στο ψηφιακό σχέδιο δράσης του σχολείου αναμένεται πως θα υποστηρίξει το επιθυμητό αποτέλεσμα και θα καλλιεργήσει στους μαθητές ένα αίσθημα κοινής ευθύνης και συμμετοχικότητας.

Σημειώνεται ότι τον ρόλο της Συντονιστικής Ομάδας SELFIE ΡΤΚ μπορεί επίσης να εκτελέσει μια υφιστάμενη ομάδα που δημιουργήθηκε ενδοσχολικά.

The tasks of the SELFIE PTK Coordinating Team include:

  • Develop the school SELFIE-based Action Plan using SELFIE PTK.
  • Παρακολούθηση και αξιολόγηση της διαδικασίας εφαρμογής του Σχεδίου Δράσης του σχολείου στη βάση του SELFIE, διασφαλίζοντας ότι οι στόχοι του επιτυγχάνονται.
  • Προώθηση της ευαισθητοποίησης και του ενδιαφέροντος σε σχέση με το πώς οι τεχνολογίες μπορούν να υποστηρίξουν τη διδασκαλία και τη μάθηση.
  • Διευκόλυνση της εμπλοκής όλου του προσωπικού και άλλων ενδιαφερόμενων μερών, όπως μαθητών και γονέων, στην εφαρμογή του Σχεδίου Δράσης.
  • Identify training needs and facilitate teachers continuing professional development.
  • Παροχή συνεχούς στήριξης στο προσωπικό του σχολείου και ενθάρρυνση ενεργούς συμμετοχής καθ΄ όλη τη διάρκεια της περιόδου υλοποίησης.

[1]https://education.ec.europa.eu/self-reflection-tools/schools-go-digital

What support do we have?

Tools

Εργαλείο 0.1

Setting up SELFIE in your school: detailed guide for SELFIE school coordinators 

Οδηγός SELFIE για συντονιστές σχολείων. Στον οδηγό αυτό περιγράφεται πώς γίνεται η εγγραφή στο εργαλείο SELFIE, η ρύθμιση των παραμέτρων του και η χρήση του. Στον οδηγό περιγράφεται επίσης συνοπτικά πώς ένα σχολείο μπορεί να ερμηνεύει και να εφαρμόζει τα αποτελέσματα του SELFIE.

Εργαλείο 0.2

Έλεγχος βήμα προς βήμα

Κατάλογος ελέγχου βήμα προς βήμα. Το αρχείο είναι στα Αγγλικά.

Εργαλείο 0.3

Ερωτήσεις SELFIE

Σε αυτό το αρχείο θα βρείτε όλες τις προτάσεις και τα ερωτήματα του SELFIE ανά βαθμίδα εκπαίδευσης (Δημοτικό, Γυμνάσιο και Γενικό Λύκειο, Επαγγελματικό Λύκειο, Επαγγελματικό Λύκειο – Μάθηση στο χώρο εργασίας). Κάποιες προτάσεις/ερωτήματα – σε ανοικτό μπλε χρώμα – είναι κοινές για όλα τα σχολεία και δεν μπορούν να αλλάξουν.  Άλλες είναι προαιρετικές – αυτές σε ανοικτό πράσινο χρώμα – ώστε να αποφασίσετε αν αναφέρονται στο σχολείο σας και αν θα τις συμπεριλάβετε ή όχι.

Εργαλείο 0.4

Παράδειγμα έκθεσης αναφοράς SELFIE

Αυτό το παράδειγμα έκθεση αναφοράς SELFIE απευθύνεται στους συντονιστές σχολείων για να κατανοήσουν πώς θα μπορούσε να μοιάζει μια έκθεση SELFIE για το δικό τους σχολείο. Το πιο κάτω παράδειγμα είναι στα Αγγλικά.

Tips

Συμβουλή 0.1: Επιπρόσθετες πληροφορίες και υλικό σχετικά με το SELFIE

Μπορείτε να επισκεφτείτε την επίσημη ιστοσελίδα του SELFIE (https://education.ec.europa.eu/selfie) για να μάθετε περισσότερα σχετικά με το SELFIE, να δείτε πώς λειτουργεί, να κατανοήσετε καλύτερα γιατί να το χρησιμοποιήσετε, να βρείτε υποστηρικτικό υλικό (π.χ. οδηγό για συντονιστές SELFIE, όλες τις ερωτήσεις του SELFIE, δείγμα της έκθεσης αναφοράς), και να διαβάσετε τα τελευταία νέα.

Συμβουλή 0.2: Αξιοποιήστε την εργαλειοθήκη SELFIE ΡΤΚ μαζί με άλλες πρωτοβουλίες ψηφιακής εκπαίδευσης

Ακόμα κι αν το σχολείο σας χρησιμοποιεί μια προσέγγιση ή ένα εργαλείο διαφορετικό από το SELFIE για τoν ψηφιακό του αναστοχασμό, σκεφτείτε πώς η εργαλειοθήκη SELFIE ΡΤΚ (προσαρμοσμένη στις δικές σας ανάγκες) θα μπορούσε να σας βοηθήσει να αναπτύξετε και να εφαρμόσετε ένα πιο αποτελεσματικό ψηφιακό Σχέδιο Δράσης.

Tip 0.3: SELFIE Helper

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον Βοηθό SELFIE, ένα σύστημα συνομιλίας (chatbot) το οποίο βοηθά τα σχολεία να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα SELFIE, παρέχοντάς σας βοήθεια σε πραγματικό χρόνο για την επίλυση συγκεκριμένων προβλημάτων. Για να μάθετε περισσότερα, επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του Ευρωπαϊκού έργου SHERPA (https://sherpa4selfie.eu/), στο πλαίσιο του οποίου έχει δημιουργηθεί ο Βοηθός SELFIE.

Βίντεο από ομάδα SELFIE

Σε αυτό το βίντεο, η ομάδα του SELFIE παρουσιάζει ορισμένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του SELFIE και καθοδηγεί τα σχολεία σχετικά με τον τρόπο εγκατάστασης και λειτουργίας του εργαλείου.

Checklist of outcomes

When you have finished this step, you should have:

Step 1

Review Results From SELFIE School Report​

en_GBEnglish