SELFIE PTK
- Home
- Using the SELFIE PTK
- Step 7
STEP 07.
Monitor & evaluate action
Αυτό το τελευταίο βήμα σάς βοηθά να διασφαλίσετε ότι οι στόχοι σας έχουν επιτευχθεί, να αναστοχαστείτε επί της διαδικασίας και της εξέλιξης σας.
What does this step involve?
Αφού έχετε ξεκινήσει την υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης σας στη βάση του SELFIE (Βήμα 6), είστε πλέον έτοιμοι να ενεργοποιήσετε τους μηχανισμούς που καθορίστηκαν στο Βήμα 5 για την παρακολούθηση και την αξιολόγηση των δράσεων. Στο βήμα αυτό θα:
- Monitor and evaluate the actions that are underway and make any necessary adjustments to the action plan.
- Προβείτε σε αναστοχαστικά σχόλια για μελλοντική χρήση και πιθανές βελτιώσεις μετά την ολοκλήρωση των δράσεων.
Keep in mind that even if this is the final step in the SELFIE PTK, it should be viewed as part of an ongoing processes. Results should be used to improve any future action plan, by taking into consideration the experience gained during implementation of this plan.
How do we perform this step?
Με το σχέδιο δράσης σε εξέλιξη, είναι σημαντικό να διατηρείτε τον έλεγχο, να παρακολουθείτε το σχέδιο δράσης και να διασφαλίζετε την επιτυχή ολοκλήρωσή του. Χρησιμοποιώντας τα κριτήρια επιτυχίας, καθώς και τα εργαλεία και τις μεθόδους που καθορίστηκαν στο Βήμα 5, παρακολουθείτε και αξιολογείτε την πρόοδο και τον αντίκτυπο της κάθε δράσης και προσδιορίζετε τον βαθμό επίτευξης των στόχων που τέθηκαν ή αν πρέπει να αναθεωρηθούν οι στόχοι.
Είναι σημαντικό η παρακολούθηση και η αξιολόγηση να πραγματοποιούνται καθ’ όλη τη διάρκεια της φάσης υλοποίησης και με συστηματικό τρόπο (σε τακτά διαστήματα), έτσι ώστε τα οποιαδήποτε προβλήματα να εντοπιστούν και να αντιμετωπιστούν έγκαιρα, μέσω κατάλληλων λύσεων.
Αν η παρακολούθηση φανερώσει την ανάγκη για άμεσες αναπροσαρμογές οποιασδήποτε δραστηριότητας, ίσως χρειαστεί να επιστρέψετε στα Βήματα 4 & 5 (Φάση 2) και να προσαρμόσετε τον σχεδιασμό του σχεδίου δράσης σας. Να θυμάστε ότι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση του σχεδίου δράσης σας είναι σε μεγάλο βαθμό αλληλένδετα, άρα οποιαδήποτε τροποποίησή του θα έχει συνέπειες σε όλο το σχέδιο δράσης. Να έχετε υπόψη σας ότι για να είναι επιτυχής η δράση, πρέπει όλοι οι στόχοι που τέθηκαν να επιτευχθούν.
Με την ολοκλήρωση κάθε δράσης και τη συλλογή των σχετικών δεδομένων και μαθησιακών προϊόντων, είναι σημαντικό να κρατήσετε σημειώσεις για τους αναστοχασμούς σας για κάθε δράση, ανεξαρτήτως του κατά πόσο οι στόχοι που τέθηκαν επιτεύχθηκαν ή όχι. Οι αναστοχασμοί αυτοί αφορούν:
- τον βαθμό στον οποίο επιτεύχθηκαν οι στόχοι των δράσεων,
- how teachers and students performed their roles,
- emerged strengths and weaknesses of the action,
- τι δούλεψε και τι δε δούλεψε (βάσει των αναγκών και του προφίλ των εμπλεκομένων στις δράσεις και οποιωνδήποτε άλλων παραγόντων που συνέλαβαν)
- how and whether teachers’ and learners’ perceived changes in relation to the goal(s) of the action¸ and
- any suggestions for improvement and for future actions.
Έχοντας υπόψη ότι το Σχέδιο Δράσης σας στη βάση του SELFIE (παρόλο που υλοποιήθηκε κατά τη διάρκεια συγκεκριμένης σχολικής περιόδου) αποτελεί μέρος μίας συνεχούς επαναληπτικής διαδικασίας, ο αναστοχασμός της εμπειρίας αυτής θα παρέχει ανεκτίμητες πληροφορίες για τη βελτίωση των επόμενων σχεδίων δράσης.
Όσον αφορά στη συνολική αξιολόγηση των δράσεων που έγιναν θα πρέπει να ληφθούν υπόψη όχι μόνο η επίτευξη των στόχων που τέθηκαν, αλλά και ο βαθμός στον οποίο οι δράσεις αυτές συνείσφεραν στη βελτίωση της ψηφιακής ικανότητας ολόκληρου του σχολείου. Αυτό αναφέρεται τόσο στις συγκεκριμένες περιοχές/θεματικές SELFIE που επιλέγηκαν στο Βήμα 1, όσο και, ενδεχομένως, στις θετικές επιδράσεις σε άλλες περιοχές/θεματικές που ήταν εκτός του συγκεκριμένου πεδίου δράσης του σχεδίου σας.
Για να σχηματίσει μια εικόνα της αλλαγής και της προόδου που έχει επιτευχθεί, το σχολείο μπορεί, αν το επιθυμεί, να επαναλάβει την αναστοχαστική διαδικασία με το εργαλείο SELFIE. Κάτι τέτοιο θα σας επιτρέψει να συγκρίνετε τα δεδομένα από την αρχική έκθεση αναφοράς SELFIE, που χρησιμοποιήθηκε στην αρχή της διαδικασίας του SELFIE ΡΤΚ (Βήμα 1), με τα δεδομένα της νέας κατάστασής σας, όπως απεικονίζονται στη νέα έκθεση αναφοράς SELFIE του σχολείου σας. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε επίσης να αποτελέσει τη βάση εκκίνησης για έναν νέο κύκλο SELFIE ΡΤΚ.
What support do we have for this step?
Tools
Tool 7.1
Monitoring & evaluation template for your SELFIE-based action plan
A template to guide ongoing monitoring of how your SELFIE-based action plan is progressing, and for evaluating the outcomes and impacts it has generated with regards to the digital capacity of your school’s learning community. File available in both MS Word and PDF formats for any school to download and use.
Tool 7.2
Template for SELFIE-based action plan
You can use the SELFIE-based action plan template for the analysis of each action described in Step 4. Template is available in printed format ( MS Word, PDF ) and through the online environment (Πλατφόρμα διαχείρισης των Προγραμμάτων του ΤΕΤ.).
Tips
Tip 7.1: Evaluate the overall SELFIE PTK process.
Besides evaluating the SELFIE-based action plan, you could also evaluate the overall SELFIE PTK process. You could seek feedback (either formally or informally) from those who actively participated (e.g., school staff and students) in all the steps of the SELFIE PTK and other relevant stakeholders (e.g., school inspector and local education authorities/officer), to identify benefits and areas for improving the entire process of the SELFIE PTK, through different point of views.
Below you can find some indicative questions that can be used to get feedback from the relevant stakeholders regarding the SELFIE PTK process:
- Was the coordinating team (in terms of role, synthesis) able to support the implementation of the SELFIE PTK? What would you change?
- Were the set priorities and goals of the action plan sufficient to guide the action plan?
- Were the success criteria and monitoring process of the action plan sufficient for the successful implementation of actions?
- Was it a collective process which involved a significant number of teachers?
- Were teachers engaged in an ongoing process of sharing knowledge, experience, and collaboration activities in relation to teaching with digital technologies?
- Has the necessary culture been developed in the school for the use of innovative learning approaches with the support of digital technologies?
- Was the school leadership proactive in the implementation process and especially in supporting teachers in integrating digital technologies into their teaching?
- • Οι εκπαιδευτικοί είχαν τις απαραίτητες ικανότητες αλλά και την αυτοπεποίθηση σχετικά με τη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών για την υποστήριξη της διδασκαλίας και της μάθησης; Το σχολείο οργάνωσε ή παρείχε διευκόλυνση όσον αφορά ευκαιρίες επαγγελματικής ανάπτυξης για τους εκπαιδευτικούς;
- Do students feel that the implementation of the action plan has changed how they learn?
- Do teachers/parents feel that the school benefited from the implementation of the action plan?
Tip 7.2: Keep unsuccessful actions in the action plan!
Valuable lessons could be learned from actions proved unsuccessful in reaching the goals set due to time constraints, obstacles, reactions from parents or any other reason. These lessons may help you in future iterations of the action plan. Therefore, it is recommended to keep them as part of the action plan and include notes on the reasons of their ineffectiveness.
Tip 7.3: Change attitudes of those not willing to actively participate.
Measuring the progress regarding your school's digital readiness, may result in positive findings. In this case, it would be good to disseminate those findings within the school community. The spread of positive outcomes could influence the attitudes and boost the interest of the school stakeholders who were less involved or not involved at all, in the school improvement process. Therefore, the commitment of the whole school may increase in an effort of improvement that appears promising.
VIDEOS from #SELFIEPTKMOOC
In this video from #SELFIEPTKMOOC (see video from 4:30 up to end), you can find out more about how to monitor and evaluate the impact of SELFIE-based Action Plan.
In this video from #SELFIEPTKMOOC, you can find out more about how to customize SELFIE to monitor progress on your school’s digital capacity.
Checklist of outcomes
When you have finished this step, you should have:
- Enacted and completed the monitoring and evaluation process.
- Completed the implementation the SELFIE-based Action Plan.
- Collected evidence from the monitoring and evaluation process.
- Sought feedback from participants on impact of the SELFIE-based Action Plan.
- Evaluated the overall Action Plan to inform future actions.