Δράσεις

10/12/2016

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ (ΚΒ)

Χρήση υπηρεσίας αποθήκευσης και διαμοιρασμού αρχείων, του διαδικτυακού κοινού ημερολογίου, της ιστοσελίδας του σχολείου και υπηρεσίας websms για σκοπούς: • υποβολής προγραμματισμού των εκπαιδευτικών • έγκαιρης ενημέρωση για τυχόν αλλαγές στο πρόγραμμα και αντικαταστάσεις • κοινοποίησης της ατζέντας της συνεδρίας προσωπικού και των πρακτικών. • ενημέρωσης για σχέδια δράσης/προγράμματα στα οποία συμμετέχει η σχολική μονάδα • έγκαιρης ενημέρωσης για εγκυκλίους/έντυπα/επιστολές που αφορούν όλο το προσωπικό ή συγκεκριμένα μέλη του. • έγκαιρη ηλεκτρονική ενημέρωση για δραστηριότητες που προγραμματίζονται. • ανάρτηση ανακοινώσεων, φωτογραφικού υλικού από δραστηριότητες του σχολείου, παρουσίαση χρήσιμων ιστοσελίδων για παιδιά και γονείς. • Ενημέρωση για τυχόν απουσίες που πρέπει να δικαιολογηθούν.

22/05/2017

    ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΛΑΜΙΝΟΥ - ΔΗΜΗΤΡΑΚΗ ΓΕΩΡΓΙΟΥ

    Οργάνωση ενότητας Εκπαίδευσης στα Μέσα (Media Education) με απώτερο σκοπό την υιοθέτηση κριτικής προσέγγισης των Μέσων (Media Literacy).

    04/09/2016

    ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΛΑΜΙΝΟΥ - ΔΗΜΗΤΡΑΚΗ ΓΕΩΡΓΙΟΥ

    Αξιοποίηση των πιο κάτω εργαλείων/πλατφόρμων: -Google Keep -Google Calendar -Facebook Messenger

    04/09/2016

    ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΛΑΜΙΝΟΥ - ΔΗΜΗΤΡΑΚΗ ΓΕΩΡΓΙΟΥ

    Αξιοποίηση των πιο κάτω πλατφόρμων ή και εφαρμογών: -Edmodo (ασύγχρονη και συνεχής επικοινωνία δασκάλων-μαθητών) -ClassDojo (επιβράβευση επιθυμητών συμπεριφορών) -Twitter (σύγχρονη επικοινωνία) -Learnboost (αξιολόγηση μαθητών) -Audacity (πρόγραμμα επεξεργασίας ήχου) -Mixxx (πρόγραμμα ηχογράφησης διαδικτυακής εκπομπής) -Android εφαρμογές (όταν παραλάβουμε τα tablets) Καθημερινή χρήση προβολέα και εκπαιδευτικών ιστοσελίδων.

    04/09/2016

    ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΛΑΜΙΝΟΥ - ΔΗΜΗΤΡΑΚΗ ΓΕΩΡΓΙΟΥ

    Ενημέρωση του προσωπικού για τα Massive Open Online Courses (MOOC). Ενθάρρυνση για συμμετοχή σε στοχευμένα MOOC. Ενδοσχολική επιμόρφωση με τις γνώσεις που αποκομίζει ο κάθε δάσκαλος από τη συμμετοχή του σε MOOC. Ενημέρωση για σημαντικές πηγές ηλεκτρονικής πληροφόρησης σχετικές με την εκπαίδευση (π.χ. ιστοσελίδες όπως TED, Academia κ.ά., σημαντικοί θεωρητικοί που διατηρούν ενεργή συμμετοχή στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης κτλ.). Διαμοιρασμός ηλεκτρονικών πηγών (άρθρα, podcasts, videos, infographics κτλ.).

    04/09/2016

    ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΛΑΜΙΝΟΥ - ΔΗΜΗΤΡΑΚΗ ΓΕΩΡΓΙΟΥ

    (1) Κατασκευή δυναμικής ιστοσελίδας (Joomla) αισθητικά προσεγμένης, λειτουργικής και πλήρως ενημερωμένης (http://dim-alaminos-lar.schools.ac.cy). (2) Διάχυση μηνυμάτων μέσω της ιστοσελίδας, του διαδικτυακού μας ραδιοφώνου και του λογαριασμού που διατηρεί το σχολείο στο Twitter (www.twitter.com/ekpaideusiCY). (3) Συμμετοχή στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Μαθητικού Ραδιοφώνου (www.europeanschoolradio.eu). (4) Συμμετοχή στο Πρόγραμμα Καινοτόμων Σχολείων του ΠΙ. (5) Παροχή ευκαιριών για αξιοποίηση των συσκευών των μαθητών στο σχολείο (bring your own device). (6) Καθημερινή αξιοποίηση ΤΠΕ στη μαθησιακή διαδικασία.

    02/10/2016

    ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΛΑΜΙΝΟΥ - ΔΗΜΗΤΡΑΚΗ ΓΕΩΡΓΙΟΥ

    Αγορά: -2 tablets -1 αρκετά καλό μικρόφωνο για τις ραδιοφωνικές μας εκπομπές -2 hdmi wifi video dongles -4 cardboards

    03/10/2016

    ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΛΑΜΙΝΟΥ - ΔΗΜΗΤΡΑΚΗ ΓΕΩΡΓΙΟΥ

    Συμμετοχή στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Μαθητικού Ραδιοφώνου (www.europeanschoolradio.eu).

    01/11/2018

    ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΛΟΥΚΑ

    Στο σχολείο μας υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για μαθήματα ρομποτικής. Κατά την περσινή χρονιά, παιδιά της Στ’ τάξης (οι Robokids) έκαναν μάθημα ρομποτικής σε όλα τα παιδιά του σχολείου, το 2ο και 3ο διάλειμμα. Αποφασίσαμε και φέτος να κάνουμε το ίδιο, όχι όμως το διάλειμμα αλλά 2 απογεύματα την εβδομάδα. Όμως, τα ρομπότ που είχαμε πέρυσι ήταν πολύ μικρά με ελάχιστες δυνατότητες, ειδικά αν θέλαμε να πάμε σε διαγωνισμούς, ενώ τα Engino μας ήταν μόνο 2 και δεν αρκούσαν για όλα τα παιδιά (4-5 ομάδες παιδιών). Το μικρότερο κόστος για ένα καλό εκπαιδευτικό ρομπότ βρήκαμε ότι ήταν 100 ευρώ, ενώ βασιζόταν σε τεχνολογία Arduino. Αφού βρήκαμε κομμάτια Arduino που πωλούνται σε χαμηλή τιμή στο ebay, και αφού μιλήσαμε με ειδικούς, αποφασίσαμε να διερευνήσουμε τη δυνατότητα κατασκευής του δικού μας εκπαιδευτικού ρομπότ που θα είχε κόστος το μισό σε σχέση με τα ρομπότ της αγοράς. Με αυτό τον τρόπο, με το κόστος που θα αγοράζαμε 2 πακέτα ρομποτικής, θα μπορούσαμε να κατασκευάσουμε 4 ρομπότ και να εργαζόμαστε με τους συμμαθητές μας σε ομάδες.

    10/01/2019

    ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΛΟΥΚΑ

    Για να δοθούν πρόσθετα κίνητρα εμπλοκής των μαθητών, τόσο στα πλαίσια μαθημάτων όσο και στα πλαίσαι απογευματινών δραστηριοτήτων, δόθηκε η ευκαιρία -εθελοντικά- να εμπλακούν σε διαγωνισμούς ρομποτικής. Συγκεκριμένα, παιδιά της Α', Ε' και Στ' τάξης έλαβαν μέρος σε διαγωνισμούς ρομποτικής οι οποίοι όμως απαιτούσαν συνεχή ετοιμασία (ξεχωριστά από τα απογευματινά μαθήματα που έγιναν στο σχολείο σε εθελοντική βάση) κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Σημειώνουμε πως ο διαγωνισμός First Lego League διοργανώθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, ενώ ο διαγωνισμός Robotex υπό την αιγίδια του Προέδρου της Δημοκρατίας. Συγκεκριμένα: (α) Οι μαθητές της Ε' τάξης του σχολείου μας συμμετείχαν με δική τους εργασία στο διαγωνισμό First Lego League με θέμα το διάστημα. Ερεύνησαν ένα θέμα που αφορά τη ζωή στο διάστημα και δημιούργησαν μια δική τους ρομποτική κατασκευή. Έλαβαν μέρος σε διαγωνισμό που έγινε στη Λεμεσό (Μητρόπολη Λεμεσού) στα πλαίσια του διεθνούς διαγωνισμού First Lego League. Ο διαγωνισμός: Οι μαθητές δημιούργησαν ένα ρομπότ το οποίο εκτέλεσε με επιτυχία τις αποστολές του διαγωνισμού (προκαθορισμένη πίστα με συγκεκριμένες αποστολές, π.χ. μετακίνηση αντικειμένων). Επίσης, παρουσίασαν με επιτυχία τη δική τους λύση (παραγωγή οξυγόνου στο διάστημα με χρήση φυτών) και πήραν το 1ο βραβείο Έμπνευσης, γεγονός που δείχνει την αξία της εργασίας τους. Τον κύριο λόγο των είχαν οι μαθητές ενώ οι εκπαιδευτικοί συντόνιζαν την εργασία τους. (β) Οι μαθητές της Α' τάξης του σχολείου μας έλαβαν μέρος με δική τους εργασία στο διαγωνισμό First Lego League Jr με θέμα τη ζωή στη Σελήνη. Ερεύνησαν τρόπους με τους οποίους ο άνθρωπος θα μπορούσε να καλλιεργήσει τη δική του τροφή στο διάστημα ώστε να χρειάζονται λιγότερα τρόφιμα από τη γη. (γ) Οι μαθητές της Στ' τάξης έλαβαν μέρος στο διαγωνισμό Robotex. Κατασκεύασαν το δικό τους ρομπότ με Engino, βασιζόμενο στις προδιαγραφές του διαγωνισμού, και το βελτίωναν κατά τη διάρκεια της χρονιάς ώστε στις 29 Ιουνίου να λάβουν μέρος στο αγώνισμα της Ακολουθίας Γραμμής (Line Following).

    02/11/2017

    ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΛΟΥΚΑ

    Ομάδα εθελοντών της Στ' τάξης, έλαβε μέρος στο πρόγραμμα "Global Science Opera" (http://globalscienceopera.com), που αφορά συνεργασία περισσότερων από 30 σχολείων σε ολόκληρο τον κόσμο σε ένα διαδικτυακό μουσικοθεατρικό έργο. Όλοι οι μαθητές της Στ'1 τόσο στο μάθημα της Επιστήμης, όσο και στη Γεωγραφία, μελέτησαν πηγές για την εξερεύνηση του διαστήματος και τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν σ'αυτό, με έμφαση στη Σελήνη. Ομάδα 8 μαθητριών, σε συνεργασία με τη δασκάλα της Μουσικής (Μαρία Ιωσηφίδου) ετοίμασαν μουσικό κομμάτι το οποίο εκτέλεσαν ως μουσική υπόκρουση στη δική τους σκηνή. Έγραψαν κείμενο για σενάριο που περιέγραφε τις προσπάθειες ομάδας μαθητών να "νικήσουν" τη βαρύτητα ώστε να ξεφύγουν από τη Σελήνη και να βρεθούν στο διάστημα. Στα διαλείμματα, έκαναν πρόβες, τόσο στις κινήσεις όσο και στη μουσική, και με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού Μαριλένας Στυλιανού, ετοίμασαν μια σύντομη σκηνή 2 λεπτών. Την Παρασκευή 1η Δεκεμβρίου έγινε η τελική οπτικογράφηση των σκηνών και η ηχογράφηση της μουσικής ενώ την ίδια ημέρα έγινε και η επεξεργασία του βίντεο το οποίο θα προβληθεί, ως μέρος της τελικής παράστασης, στις 13 Δεκεμβρίου 2017 μέσω διαδικτύου.

    27/11/2017

    ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΛΟΥΚΑ

    Συμμετοχή στο πρόγραμμα "Τεχνολογία και Καινοτομία στην Εκπαίδευση". Μέσα από τη πρόγραμμα αυτό αναμένουμε οι μαθητές να καλλιεργήσουν ερευνητική κουλτούρα αλλά και να είναι σε θέση να κατανοήσουν όρους όπως "καινοτομία", "λειτουργικότητα", "ευχρηστία". Ο διαγωνισμός είναι ιδιαίτερα επίπονος μιας και οι μαθητές της Στ' τάξης που θα λάβουν μέρος σ'αυτόν πρέπει: (1) να διερευνήσουν και να εντοπίσουν ένα θέμα που τους ενδιαφέρει και μπορεί να λυθεί με την τεχνολογία, (2) να υποβάλουν πρόταση και (3) να δημιουργήσουν ένα νέο προϊόν (ή να βελτιώσουν υφιστάμενο). Αποφασίστηκε όπως λάβουμε μέρος στο πρόγραμμα με τη μετατροπή του ρομπότ "m-bot" σε ηλιακό, με ταυτόχρονη όμως δυνατότητα να μπορέσει να λειτουργήσει και με μπαταρίες. Το πρότζεκτ αυτό εμπλέκει όλους τους μαθητές και των δύο τμημάτων της Στ' τάξης, μέσα από την εμπλοκή των δασκάλων που διδάσκουν Επιστήμη (Κυριάκος) και Σχεδιασμό και Τεχνολογία (Σπύρος Σπύρου) και στα δύο τμήματα. Στα πλαίσια του έργου, οι μαθητές θα δημιουργήσουν το δικό τους ρομπότ που θα βασίζεται στα ρομποτικά συστήματα που στάλθηκαν για εξερεύνηση άλλων πλανητών, και θα ακολουθηθεί μια διαθεματική και διατμηματική διαδικασία. Οι μαθητές θα ακολουθήσουν όλα τα στάδια του Σχεδιασμού και Τεχνολογίας, θα πραγματοποιήσουν εκπαιδευτικές επισκέψεις (Πανεπιστήμιο Φρέντερικ, Εργοστάσιο Engino) και θα έχουν την ευκαιρία να εργαστούν σε περιβάλλον 3D με τρισδιάστατο εκτυπωτή. Την κατασκευή τους θα την παρουσιάσουν σε Επιτροπή Αξιολόγησης τον Απρίλιο του 2018, ενώ αναμένεται να την παρουσιάσουν και σε εργαστήρια στο 3ο Μεσογειακό Φεστιβάλ Επιστήμης που αναμένεται να γίνει στη Λεμεσό το 2018.

    01/11/2019

    ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ

    Υλοποίηση μαθησιακών δραστηριοτήτων με την ενσωμάτωση των ψηφιακών τεχνολογιών από αριθμό διαφορετικών εκπαιδευτικών και υποβολή τους στο «Φωτόδεντρο Κύπρου». Θα γίνει προσπάθεια όπως εμπλακούν εκπαιδευτικοί από διαφορετικές ειδικότητες και τάξεις. Η αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών θα συνδέεται με την επίτευξη των διδακτικών στόχων του Αναλυτικού Προγράμματος.

    01/11/2019

    ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ

    Η επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών και η αξιοποίηση του διαδραστικού πίνακα σε όλες τις τάξεις και συγκεκριμένα της λειτουργίας class-flow.

    04/11/2018

    ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΣΙΝΟΥ (ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ)

    Εκπαιδευτικοί του σχολείου ενσωματώνουν την εκπαιδευτική ρομποτική στα μαθήματα Σχεδιασμός και Τεχνολογία και Μαθηματικά. Συγκεκριμένα χρησιμοποιείται το εκπαιδευτικό πακέτο Lego Mindstorm EV3. Αφού οι μαθητές φτιάξουν με τα τουβλάκια lego ένα απλό ρομπότ, θα εκπαιδευτούν στο λογισμικό που συνοδεύει το πακέτο. Στη συνέχεια θα χρησιμοποιείται το ρομπότ στη διδασκαλία των Μαθηματικών για τη διδασκαλία εννοιών όπως οι αρνητικοί αριθμοί, περιφέρεια κύκλου, αναλογίες κ.ά. Οι μαθητές θα χρησιμοποιούν το ρομπότ για την επίλυση προβλημάτων (π.χ. όχημα που κινείται στο χώρο και πρέπει να καλύψει συγκεκριμένη απόσταση ή να διανύσει συγκεκριμένη διαδρομή σε συγκεκριμένο χρόνο). Τον Απρίλιο οι ίδιοι οι μαθητές στα πλαίσια της συμμετοχής στο διαγωνισμό ΤΕΚΕ - Τεχνολογία και Καινοτομία 2018-2019 θα φτιάξουν και θα παρουσιάσουν το δικό τους ρομπότ με θέμα "Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας".

    en_GBEnglish